Projektowanie Balanced Scorecard
Problem: Mam pytanie odnośnie do Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Załóżmy, że z perspektywy finansowej celem będzie obniżenie kosztów realizowanych procesów usługowych. Czy w takim przypadku można przyjąć, że miernikiem kosztów realizowanych procesów usługowych będzie liczba klientów obsłużonych w ciągu jednego dnia przypadająca na jednego pracownika? Jedna osoba obsługuje 10 klientów, aby więc obniżyć koszty usługi, osoba ta powinna obsługiwać 14 klientów. Powstaje przy tym pytanie: Jakie działania należy podjąć, aby otrzymać zamierzony rezultat? Czy to jest poprawna kolejność w projektowaniu BSC? Dla przykładu, czy za działanie poprawiające nasz miernik do 14 klientów można uznać ustawiczne szkolenia pracowników w zakresie komunikacji i czy trzeba to jakoś odnieść do pozostałych perspektyw?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.