Jak wdrożyć budżetowanie własnymi siłami
Problem: Jak wdrożyć budżetowanie w przedsiębiorstwie tylko własnymi siłami (wewnątrz przedsiębiorstwa)? Czy powodzenie takiego projektu jest możliwe? W przedsiębiorstwie, w którym pracuję (firma produkcyjna, średniej wielkości, z rozproszoną strukturą), jestem wydelegowana do koordynowania takiego projektu. Pracuje w nim od ponad 3 lat, ale od ponad roku jako controller. Nigdy nie uczestniczyłam w podobnych projektach. Czy wdrożenie budżetowania jest nierozerwalnie związane z wdrożeniem systemu informatycznego do budżetowania, czy równie dobrze wystarczy stary, dobry Excel? W firmie nie funkcjonuje żaden system zintegrowany, jedynie baza Access, w której przechowywane są informacje o surowcach, stanach magazynowych i receptury. Wszystkie informacje „wklepywane” są ręcznie przez wybrane osoby. Dział controllingu tworzą 2 osoby.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.