Jak dostosować plan kont przedsiębiorstwa do wymagań rachunkowości zarządczej
Obecnie w naszej firmie są prowadzone prace nad zmianą planu kont na potrzeby planowania. W tym celu jest przeprowadzana zmiana zarówno w zakresie zespołu 4, jak i 5. Chciałabym wykorzystać te zmiany do przystosowania planu do specyfiki spółki. Obecnie największym problemem jest dostosowanie planu kont do potrzeb zbierania danych w jednostkach, które zajmują się utrzymaniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W porównaniu z pozostałymi jednostkami dane tam zbierane są działaniami wykonywanymi przez ww. jednostki. Próbując wprowadzić plan kont, który zbierałby koszty tych działań, napotykam opory ze strony działu księgowości, który zarzuca planowi w taki sposób stworzonemu niezgodność z zasadami rachunkowości. Podkreśla się w szczególności, że koszty tam przedstawione są obecnie w całości traktowane jako remonty i nie istnieje możliwość ich przeksięgowania na konto remontów w zespole 5. Chciałabym dowiedzieć się, jak inne firmy poradziły sobie z dostosowaniem planu kont do nowych wymagań planowania?
Joanna Ł., Kraków
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.