Informacje generowane przez rachunek kosztów działań
Jestem kierownikiem działu controllingu w przedsiębiorstwie produkcyjnym o produkcji masowej i powtarzalnej. Wdrożyliśmy rachunek kosztów działań, który w satysfakcjonujący sposób wspiera proces alokacji kosztów pośrednich w produkty i optymalizuje jego wycenę. Pozwala to nam określić precyzyjnie rentowność produktów, co w konsekwencji ma wpływ na planowanie optymalnej struktury sprzedaży i produkcji. Chcielibyśmy wykorzystać metodologię oraz informacje generowane przez system ABC do określenia kosztu naszych kanałów dystrybucji i kosztu obsługi poszczególnych klientów. Interesuje nas również metodologia budowania rachunku wyników według kanałów dystrybucji i klientów. Informacje te są w zarządzaniu kosztami i wynikiem finansowym naszej firmy konieczne w celu badania rentowności kanałów dystrybucji i klientów. Mamy odczucie, że koszty obsługi niektórych kanałów dystrybucji i klientów są niewspółmiernie wysokie do realizowanej w nich sprzedaży.
Agnieszka P., Lublin
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.