Budżet start-upu - jak opracować plan finansowy, unikając błędów?
Dla inwestorów poszukujących ciekawych przedsięwzięć z potencjałem rozwojowym liczy się głównie pomysł, dzięki któremu start-up ma szansę szybko wypłynąć na rynku i stać się dochodowym biznesem w przyszłości. Uwagę inwestorów przyciągają zatem idee innowacyjne, niebanalne i wyróżniające się spośród tysięcy projektów ubiegających się o finansowanie. Nawet najlepszy pomysł, który nie jest poparty rzetelnym biznesplanem oraz realnym budżetem, ma jednak niewielkie szanse na pozyskanie finansowania od anioła biznesu. Dlatego tak ważne jest, aby w początkowej fazie działalności poświęcić czas na przygotowanie dobrego planu finansowego, który przekona inwestora do współpracy.
Biznesplan to dokument opisujący w wielu wymiarach przedsięwzięcie oraz sposób wejścia na rynek, a także finansowanie. Jest podstawowym elementem w fazie budowania nowego biznesu. Formułuje cele na przyszłość (zwykle od roku do kilku lat) i sposoby ich osiągnięcia, w powiązaniu z aktualną sytuacją firmy i całego rynku oraz prognozami danej branży na przyszłość. Biznesplan to ocena przedsięwzięcia, jego potencjału oraz szans i możliwych zagrożeń. Opisuje działania marketingowe, reklamowe oraz sprzedażowe. Tworzy wizję rozwoju firmy. Jest nieodzowny w przewidywaniu i przystosowaniu się do zmian zachodzących na rynku.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.