Planowanie i zarządzanie sprzedażą na podstawie danych branżowych
Trudno obecnie znaleźć firmę, która jest monopolistą na rynku. Większość przedsiębiorstw konkuruje z dostawcami podobnych produktów i usług. Z jednej strony jest to niekorzystna wiadomość, bo konkurencja zmusza przedsiębiorców do wysiłku i wyrzeczeń, ale taka sytuacja ma też dobrą stronę – możliwość porównania wyników sprzedażowych konkurencji, co stanowi cenne źródło informacji i inspiracji.
Dobra i aktualna informacja decyduje o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, co bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki sprzedażowe i finalnie na rentowność przedsiębiorstw. Wynika to z faktu, że technologicznie firmy często są coraz bardziej do siebie podobne. Przewaga wynikająca z posiadania wiedzy o rynku i konkurentach nie jest, oczywiście, długotrwała – informacje cały czas się dezaktualizują. Wiedzę o rynku i konkurentach trzeba pozyskiwać na bieżąco. To powinien być proces, a nie sporadyczne działanie. Pozwala to lepiej planować, więcej sprzedawać i generować wyższe zyski. A tego właśnie oczekuje się od firm.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.