Odbiorca refaktury musi stosować art. 15e
Firma, która kupuje usługi reklamowe przez pośrednika będącego podmiotem powiązanym, musi liczyć się z ograniczeniem kosztów uzyskania przychodu związanych z tymi zakupami – orzekł WSA w Warszawie.
Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.
Spór dotyczył art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, zgodnie z którym usługi niematerialne świadczone przez podmioty powiązane są kosztem podatkowym tylko do wysokości nieprzekraczającej 5 proc. podatkowej EBITDA (z uwzględnieniem kwoty wolnej 3 mln zł).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.