Ocena współczesnych systemów rachunku kosztów z punktu widzenia potrzeb informacyjnych zarządzania projektami
Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się ludzie i ich potrzeby. Henry Ford, zapytany kiedyś o źródło sukcesu legendarnego modelu Forda T, odpowiedział: Nie korzystaliśmy z badań marketingowych – gdybyśmy zapytali klientów, czego potrzebują, to powiedzieliby, że szybszego konia, ponieważ nie wiedzieli, czym właściwie jest samochód. Zdarzenie to znakomicie przedstawia mechanizm rozwoju gospodarki – postęp techniczny kreuje nowe potrzeby i możliwości, które z kolei dają impuls do rozwijania nowych technologii. Efektem tego jest proces globalizacji gospodarki światowej, którego dynamiczny rozwój rozpoczął się w latach 70. XX wieku. Wskazane zjawiska przynoszą wciąż nowe wyzwania dla menedżerów. Klient wymaga coraz bardziej zindywidualizowanych produktów, o niższej cenie, wysokiej jakości i dostarczonych na czas. Natomiast właściciel oczekuje ciągłego wzrostu (w długim okresie) wartości firmy. Menedżer, aby spełnić te wymagania, poszukuje nowych rozwiązań biznesowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.