Przykład rozwiązań CRM w SAP BO

Systemy klasy ERP stają się standardem w przedsiębiorstwach dążących do ekspansji – rozumianej albo przez zdobywanie nowych rynków, albo przez ugruntowanie pozycji zajmowanej obecnie. Przyczynia się to do rozwoju tego typu narzędzi IT poza standardowe sfery ich wykorzystania. Przykładem może być tu implementacja funkcji CRM w SAP BO.

INFO_18_43.jpg

System Customer Relationship Management (CRM) to popularny zbiór narzędzi do zarządzania kontaktami z klientami. Często przybiera on sformalizowaną strukturę dedykowanego oprogramowania, niemniej jednak jako zestaw procedur lub wspomniany wyżej zbiór narzędzi może towarzyszyć systemom szerszym niż tylko te przeznaczone właśnie do kontaktów z klientami.

Podstawową funkcją CRM jest, po pierwsze, porządkowanie relacji z klientem i ich ustrukturyzowanie w formie narzędzia informatycznego, a po drugie – możliwość zarządzania działem handlowym poprzez wyznaczanie celów i ich rozliczanie. Ta druga funkcja jest o tyle istotna, że w mierniku pieniężnym pozwala na ocenę skuteczności wdrożenia CRM w przedsiębiorstwie. Badania prowadzone wśród przedsiębiorstw, które wdrożyły rozbudowane narzędzia CRM do obsługi kontaktów ze swoimi klientami, pokazują siedem głównych korzyści, jakie płyną z tego typu rozwiązania:

  1. Wzrost strumienia przychodów, a co za tym idzie – wzrost zysków, co jest spowodowane możliwością zarządzania procesem sprzedaży w długim okresie przez centralizację informacji dotyczącej procesu sprzedaży, co umożliwia analizę przychodów i kosztów oraz budowanie raportów na temat perspektyw sprzedaży;
  2. Zwiększenie liczby klientów (również potencjalnych) – rozbudowane systemy CRM pozwalają na śledzenie kontaktów z potencjalnym klientem od momentu ofertowania, poprzez zamówienie, obsługę sprzedaży oraz ewentualne badanie jakości satysfakcji klienta z procesu jego obsługi;
  3. Elastyczność – możliwość skalowalności usług;
  4. Lepszy poziom obsługi klienta przez możliwość stosowania szablonów (patrz pkt 2) dotyczących oferty, zamówienia itp.;
  5. Utrzymanie klientów – analiza tzw. lojalności jest łatwiejsza dzięki dostępowi do scentralizowanych danych;
  6. Szybsze podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących procesu sprzedaży – tu atutem ponownie jest scentralizowany zasób informacyjny;
  7. Profilowanie klientów – nie chodzi tutaj tylko o parametry marketingowe, ale także finansowe typu: wiarygodność płatnicza, historie płatności itp.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.