Formularz do oceny dostawców według KPI - on time, in full, lead time, perfect order
Zdarza się, że w przedsiębiorstwach największy nacisk kadra zarządzająca kładzie na sprzedaż oraz ściśle z nią związaną obsługę klienta. Mimo to kolejne lata nie przynoszą oczekiwanych wyników, a nowo zatrudniony analityk zauważa problem w zupełnie innym dziale, a mianowicie w zakupach. Brak właściwego zarządzania bazą dostawców, a dokładniej niepraktykowanie jakichkolwiek analiz, powoduje coraz większe koszty w przedsiębiorstwie oraz nie rokuje lepszych warunków i bardziej efektywnej współpracy. Na ratunek przychodzi Excel, za pomocą którego, na podstawie kilku historycznych danych, będziemy mogli wyróżnić najlepszych dostawców.
Wskaźniki KPI do oceny dostawców.
W pierwszej kolejności analityk przygotowujący zestawienie musi zastanowić się i wybrać właściwe KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli Kluczowe Wskaźniki Efektywności, które w przypadku oceny dostawców będą najlepiej odzwierciedlać jakość ich usług. Takimi są ON TIME, IN FULL, LEAD TIME oraz PERFECT ORDER, które poniżej krótko scharakteryzuję.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.