Akeneo PIM – zarządzanie informacją produktową „zgodnie ze sztuką”

W każdej organizacji, która zajmuje się handlem, produkcją lub dystrybucją towaru, na pewnym etapie rozwoju zarządzanie informacją produktową staje się uciążliwe. Połączenie źródeł, z których pojawiają się dane, z kanałami, do których mają te informacje trafić – i procesem obróbki pośrodku – wymaga środowiska, które usystematyzuje pracę. Na te właśnie problemy odpowiada Akeneo PIM.

INFO_22_39.jpg

Już z opisu wyzwania, przed którym staje organizacja, widać, że wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych w roli bazy produktowej prawdopodobnie nie rozwiąże wszystkich problemów, które mogą się pojawić. Tego typu rozwiązania niezbyt się sprawdzą przy skomplikowanej atrybucji, procesie zarządzania informacją (workflow) czy integracji z innymi systemami.

Oczywiście możemy przechowywać tego typu informacje w systemie ERP lub w sklepie internetowym (jeśli akurat firma wykorzystuje ten kanał do sprzedaży), ale taki sposób też ma swoje wady i ograniczenia. Potrzebujemy narzędzi, które są zaprojektowane przede wszystkim z myślą o zarządzaniu produktami (jak na przykład systemy CRM do zarządzania klientami). Właśnie ta potrzeba spowodowała, że ostatnio firmy coraz częściej sięgają po wdrożenie środowiska PIM (Product Information Management) z nadzieją na usystematyzowanie zarządzania informacją produktową.

Akeneo PIM to jedno z rozwiązań klasy PIM, które szczególnie przykuwa uwagę firm (Rysunek 1). Przede wszystkim dlatego, że to narzędzie stosunkowo nowe, a więc odpowiadające na bieżące potrzeby nowoczesnego użytkownika. Powstało też jako natywne rozwiązanie do zarządzania informacją produktową, więc proces odbywa się tu naturalnie. Wisienką na torcie będzie fakt otwartego kodu źródłowego, dzięki czemu organizacja może to narzędzie rozwijać w dowolny sposób.

Przejdziemy wspólnie przez problemy, które rozwiązuje Akeneo. Dla osób, które potrzebują szerszej perspektywy, oczywiście rynek udostępnia także inne narzędzia (między innymi inRiver, Salsify, IBM InfoSphere czy Pimcore) i wszystkie będą oferowały podobne funkcje. Innymi słowy – o ile tylko środowisko PIM jest tym, czego potrzebuje organizacja, o tyle znajdzie się wiele narzędzi, z których można wybierać.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.