AI wspiera precyzję controllera
W dobie gospodarki 4.0 walidacja zgodności dokumentów księgowych przez człowieka to wąskie gardło organizacji. Czasochłonną procedurę mogą usprawnić systemy IT wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji.
Dla średnich i dużych przedsiębiorstw sprawdzanie zgodności z przedmiotem zamówienia setek faktur, rachunków czy innych dowodów księgowych to żmudna codzienność. Dotyczy to szczególnie międzynarodowych korporacji, ale także podmiotów sektora finansów publicznych, np. jednostek samorządowych zarządzających środkami publicznymi. Tego typu zadania wykonuje się na wpół automatycznie, na wpół ręcznie, nieraz przy sporych nakładach czasowych i finansowych. Czy istnieje sposób, żeby zautomatyzować klasyfikację faktur oraz wykryć przypadki stuprocentowej zgodności, a zajmować się tylko sytuacjami wymagającymi wyjaśnienia różnic pomiędzy fakturą a zamówieniem?
Jak przygotować się do wdrożenia?
Pojawienie się w przedsiębiorstwie systemu elektronicznego obiegu dokumentów to zdecydowanie duża zmiana, która wyraźnie wpłynie na sposób jego funkcjonowania. Przeprowadzenie dobrej analizy jeszcze przed wdrożeniem pozwoli określić wszystkie kwestie, które będą miały znaczenie dla właściwego działania systemu na przestrzeni lat. Co zatem trzeba wziąć pod uwagę?
Po pierwsze, jakie funkcje system ma pełnić teraz, a jakie będzie realizował wraz z rozwojem firmy w przyszłości. Przewidzenie tego pozwoli na korzystanie z systemu za kilka lat bez problemów i konieczności ingerowania w jego architekturę. Wiadomo, że wielu rzeczy związanych z rozwojem firmy nie można przewidzieć, więc im bardziej wszechstronne i mniej ograniczone sztywnymi modułami rozwiązanie, tym łatwiej będzie można dostosować je do nowych potrzeb. Dlatego najlepiej, żeby wybrany system obiegu dokumentów był elastyczny i skalowalny, pozwalał na łatwą rozbudowę i modyfikacje.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.