Agregacja danych za pomocą arkusza MS Excel
Arkusz MS Excel jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym narzędziem analitycznym. Nie dziwi więc, że większość instytucji i przedsiębiorstw tworzy własne narzędzia, które służą do celów przesyłania danych od kontrahentów.
Przykładem mogą być firmy ubezpieczeniowe, które oczekują od brokerów ubezpieczeniowych przesłania raportów rozliczeniowych w określonej formie arkusza Excel.
Zarówno przed taką firmą, jak i brokerem, który współpracuje z więcej niż jednym towarzystwem ubezpieczeniowym staje pytanie: jak zautomatyzować proces agregacji danych? Trudno sobie wyobrazić, że z każdego pliku dane będą wyciągane ręcznie. Sprawa komplikuje się, jeżeli zadanie polega na agregacji plików o różnych strukturach.
Podobną sytuacją jest proces agregacji danych dla celów budżetowych. W złożonych strukturach organizacyjnych często przygotowywane są pliki budżetowe wypełniane przez jednostki organizacyjne. Później dane te agregowane są jako dane wsadowe do budżetu. Tutaj również automatyzacja procesu znacznie zwiększyłaby efektywność pracy
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.