Marketingowe kanały pozyskiwania klienta
Działania marketingowe często stanowią bardzo duży udział w kosztach prowadzenia przedsiębiorstwa. To, w jaki sposób jest realizowany budżet marketingowy, czy i jak jest optymalizowany, ma bardzo istotny wpływ na wynik finansowy. Jak wyodrębnić kanały marketingowe spośród prowadzonych działań, jakie wskaźniki brać pod uwagę podczas optymalizacji i o czym pamiętać podczas analiz?
Czym jest marketingowy kanał pozyskiwania klienta?
Najprościej można porównać kanał marketingowy do zbioru, zestawu działań mających na celu pozyskanie klienta. To, jak zostanie dokładnie zdefiniowany, zależy tylko i wyłącznie od potrzeb danej organizacji. Często w ramach jednego przedsiębiorstwa poprzez kanały marketingowe możemy rozumieć grupy działań na różnych poziomach szczegółowości.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.