Activity Based Costing jako metoda alokacji kosztów produktu - cz. 2
W poprzednim części cyklu omówione zostały trzy pierwsze kroki z zakresu wdrażania rachunku kosztów działań (ABC). Są to: (1) identyfikacja potencjalnych aktywności oraz dostępnych zasobów, (2) przyporządkowanie kosztów bezpośrednio do odpowiednich działań oraz nośników kosztów (w miarę możliwości), (3) przyporządkowanie kosztów do zasobów dostępnych dla odpowiednich działań. W poniższym materiale scharakteryzowane zostaną pozostałe kroki: (4) kalkulacja wskaźników działań, (5) przyporządkowanie kosztów do obiektów kosztów za pomocą wskaźników i miar aktywności, (6) przygotowanie raportów zarządczych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.