Inteligencja emocjonalna kluczem powodzenia w negocjacjach
Stopień wykorzystania inteligencji emocjonalnej nadal jest niewielki w sferze negocjacji. Okazuje się jednak istotny w środowisku biznesowym, obok takich obszarów, jak przywództwo, tworzenie zespołów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Autocoaching może pomóc osiągnąć zadowalający poziom inteligencji emocjonalnej.
Dzisiaj koncepcja inteligencji emocjonalnej jest powszechnie znana, głównie dzięki pracom psychologa Daniela Golemana. Za punkt wyjścia przyjął on, sformułowaną przez badaczy Petera Saloveya z Yale University i Johna D. Mayera z University of New Hampshire, definicję inteligencji emocjonalnej jako „zdolności do obserwacji własnych odczuć i emocji, a także emocji i odczuć innych, rozpoznawania ich oraz wykorzystywania tej wiedzy do kierowania własnym procesem myślowym i własnymi działaniami”1.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.