Wzmocnienie znaczenia transformacji cyfrowej w czasach kryzysu
Ograniczenia wywołane pandemią w wielu przedsiębiorstwach zaowocowały spadkiem gotowości do podejmowania nowych inwestycji. Jest jednak jeden obszar, który wyraźnie wyłamuje się spod tego trendu. To cyfrowa transformacja biznesu.
Transformacja pod znakiem pandemii
Kryzys epidemiczny wpłynął na kształtowanie się nowych warunków, do których działające w gospodarce przedsiębiorstwa musiały się szybko dostosować. Wraz z wprowadzeniem pierwszych restrykcji gwałtownie wzrosło zapotrzebowanie na aplikacje wspierające komunikację z klientami i partnerami handlowymi, a także takie, które pozwalałyby lepiej zorganizować pracę zespołów w modelu zdalnym. Z uwagi na problemy związane z funkcjonowaniem łańcuchów dostaw oraz ograniczenia w handlu stacjonarnym, przedsiębiorstwa zmuszone zostały także do modyfikacji swoich produktów i usług oraz poszukiwania nowych kanałów zbytu. Właśnie dlatego w dobie pandemii wiele organizacji zdecydowało się rozszerzyć działalność także na rynek elektroniczny.
Nowe uwarunkowania przełożyły się na wzrost gotowości przedsiębiorstw do cyfryzacji swoich procesów. Taki kierunek zmian okazał się konieczny, by działające na rynku organizacje nadal mogły funkcjonować i obsługiwać dotychczasową bazę klientów. W rezultacie, w ciągu ostatnich 20 miesięcy firmy wydały na inwestycje cyfrowe więcej niż w przeciągu dekady poprzedzającej pandemię.
Jednym z ważniejszych skutków kryzysu jest też zwiększenie gotowości mikro- i małych przedsiębiorstw do podejmowania inwestycji technologicznych. W okresie przed pandemią w projekty z zakresu transformacji cyfrowej angażowali się głównie najwięksi gracze. Dziś na digitalizację i cyfryzację podstawowych procesów decydują się także małe podmioty.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.