Hoshin Kanri w firmie Nissan
Hoshin Kanri stanowi metodę zarządzania strategicznego zapewniającą przewagę konkurencyjną przez wyprzedzające rozpoznanie otoczenia przedsiębiorstwa i określenie na jego podstawie strategii rozwojowej.
Geneza i pojęcie metody Hoshin Kanri
Metoda Hoshin Kanri została opracowana w latach 60. XX wieku przez japońską firmę Bridgestone Tire Company1. Jej nazwa oznacza w języku japońskim sterowanie przyjętym kursem (Ho – kierunek; Shin – igła; Kan – zarządzać; Ri – zasada)2. Polega ona na przekładaniu celów strategicznych na bieżące cele operacyjne3. Metoda ta umożliwia formułowanie i osiąganie najistotniejszych celów przedsiębiorstwa przy zapewnieniu ich spójności i zbieżności działań różnych osób oraz komórek organizacyjnych. Służy rozwijaniu biznesu przez doskonalenie zarządzania, planowaniu osiągnięć oraz motywowaniu pracowników w celu włączania ich w proces zmian. Wspiera także tworzenie krótko- i długoterminowych planów4.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.