Controlling wobec Euro 2012

Polskie miasta mogą zyskać na Euro 2012 więcej niż poprzedni gospodarze
Polskie miasta-gospodarze Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 otrzymały od UEFA 20 mln zł. Pieniądze są przeznaczone m.in. na budowę stref kibica. Od zapewnienia atrakcyjnej infrastruktury dla kibiców zależy, czy będą oni chcieli wracać do nas w celach turystycznych — oceniają eksperci Deloitte.

soccer-ball-in-the-goal-net-xs.jpg

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej mogą mieć duży wpływ nie tylko na polską gospodarkę, ale również na sytuację konkretnych miast. Potencjalne korzyści lokalne to przede wszystkim zwiększenie aktywności mieszkańców regionów biorących bezpośredni udział w Euro 2012, co jest związane z zaangażowaniem ludzi w wolontariat czy inne działania mające na celu usprawnienie organizacji turnieju. Doświadczenie i profesjonalizm zdobyty w tym roku przy zarządzaniu dużym projektem, jakim jest Euro 2012, w przyszłości będzie można wykorzystać przy innych dużych międzynarodowych inicjatywach.

Nowe stadiony zbudowane na potrzeby mistrzostw mogą przyczynić się do podniesienia pozycji finansowej lokalnych klubów piłkarskich, dzięki zwiększeniu frekwencji na meczach, a co za tym idzie — zwiększenia dochodów z „dnia meczu” (np. sprzedaż biletów, catering na stadionie). Zmodernizowana infrastruktura — czyli lepsze drogi, łączność, miejski transport — będą służyć lokalnym mieszkańcom i wpływać na atrakcyjność regionu w przyszłości.

Mistrzostwa to szansa na zbudowanie międzynarodowego prestiżu nie tylko dla czterech miast, w których odbędą się rozgrywki. Doskonałym przykładem jest Kraków, który co prawda nie organizuje meczów piłkarskich, ale świetnie wykorzystuje fakt uczestniczenia w wyścigu do organizacji Euro 2012, nawet jako miasto rezerwowe. Dodatkowo na krakowskich Błoniach podczas mistrzostw powstanie specjalna „strefa kibica” mieszcząca 15 tys. osób. Miasto, dzięki podjętym działaniom, cały czas wzmacnia swój wizerunek, co może przełożyć się na wymierne zyski oraz podniesienie prestiżu i utrwalenie jego marki w percepcji zagranicznych turystów — mówi Jacek Bochenek, Dyrektor Grupy Sportowej w Deloitte, odpowiedzialny za Euro 2012.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.