Six Sigma – blaski i cienie słynnej metody zarządzania jakością
Program Six Sigma po raz pierwszy został wprowadzony w Motoroli w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Promotorami programu byli Bob Galvin (syn założyciela firmy) oraz Bill Smith. Jedną z charakterystycznych zmian w podejściu do doskonalenia była nowa definicja jakości wprowadzona w ramach programu. Jakość zdefiniowano jako wartość. Wartość dla właścicieli kapitału oraz wartość dla klientów. Określenie jakości w formie mierzalnych parametrów pozwoliło na pragmatyczne zarządzanie jej tworzeniem. Z pojęcia filozoficznego, niedoścignionej doskonałości, której granice były trudne do określenia, jakość została wyrażona w formie wskaźników oraz ich konkretnych wartości, oczekiwanych przez klientów biznesu, czyli właścicieli kapitału oraz odbiorców wyrobów materialnych, usług czy też informacji, jako efektów zamierzonych procesów wytwarzania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.