Jaka informacja – taki raport, jaki raport – taka analiza, jaka analiza – taka decyzja, część 2
Spółka w pierwszym kroku dokonała samodzielnej oceny metod i skuteczności zarządzania posiadaną informacją w postaci zgrubnej analizy. Następnie zdecydowała o zaangażowaniu zewnętrznego podmiotu w roli audytora celem weryfikacji i uszczegółowienia już zidentyfikowanych luk i braków w procesie wprowadzania, zbierania, obróbki danych, opracowania i prezentacji raportów menedżerskich. Wnikliwa i szczegółowa dekompozycja działalności przedsiębiorstwa, jej procesów operacyjnych i strategicznych doprowadziła do określenia szeregu zaleceń w zakresie organizacyjnym, technicznym i informatycznym w poszczególnych obszarach, pionach i poziomach organizacji. Celem niniejszych rekomendacji stała się lista sugerowanych zmian, których wprowadzenie w standard funkcjonowania spółki uznane zostało jako must have idealnego systemu informacji zarządczej. Produktem kolejnego etapu został projekt systemu informacji zarządczej, który sprecyzował cechy i funkcje rozwiązania ujęte poprzez pryzmat potrzeb określonych:
- na poziomie warstwy informatycznej implementacji,
- w zakresie instalacji i konfiguracji,
- z punktu widzenia kontrolerów,
- z punktu widzenia menedżerów wyższego i najwyższego szczebla,
- na poziomie wymagań informacyjnych.
Wdrożenie + implementacja
Przedsiębiorstwo zdecydowało o wdrożeniu platformy zarządczo-controllingowej Doctor Coster® jako najbardziej odpowiedniego rozwiązania dającego szansę na uzyskanie informacji zarządczej w formie i zakresie zaakceptowanym przez zarząd spółki.
System Doctor Coster® wiąże:
- logikę zaawansowanego rachunku kosztów,
- funkcjonalności rozwiązań Corporate Performance Management [CPM1],
- możliwości narzędzi Business Intelligence and Analytics [BIA2]
w postaci:
- metodyki ZPRK3,
- modułu Doctor Coster® Kalkulacje,
- modułu Doctor Coster® DASHBOARDS,
gdzie:
- metodyka ZPRK dostarcza reguły prawidłowego definiowania i konstruowania zaawansowanego rachunku kosztów,
- DC Kalkulacje stanowi serce platformy i obejmuje integrację danych i mechanizm obliczeniowy oraz interfejs graficzny obsługi modeli rachunku kosztów dla działu controllingu,
- DC DASHBOARDS są kokpitami menedżerskimi dedykowanymi kierownictwu i zarządowi przedsiębiorstwa.
Warstwa integracyjna
Część integracyjna rozwiązania została przygotowana dla przedsiębiorstwa w postaci mechanizmów ujętych w formie paczek SQL Server Information Services oraz procedur składowanych SQL [rysunek 1].
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.