Jak i dlaczego zarejestrować znak towarowy
RADA
Rejestracja znaku towarowego jest dobrowolna. Jest jednak korzystna dla tego, kto zamierza ze znaku towarowego korzystać i czerpać z niego zyski. Znak towarowy to nic innego jak oznaczenie towaru wiążące jego pochodzenie z danym przedsiębiorcą. Aby znak towarowy korzystał z ochrony prawnej, należy go zgłosić w Urzędzie Patentowym.
UZASADNIENIE
Znak towarowy zwiększa wartość rynkową i renomę firmy. Pozwala budować zaufanie nie tylko wśród klientów, lecz także potencjalnych partnerów lub inwestorów. Stąd o znak towarowy należy dbać szczególnie, a jego odpowiednie zabezpieczenie stanowi w rzeczywistości istotną inwestycję.
Jedną z podstawowych funkcji znaku towarowego jest odróżnianie towarów pod względem ich pochodzenia. Znak towarowy ma bezpośrednio odnosić się do towaru lub usługi określonego przedsiębiorcy. Ma wskazywać na jego pochodzenie od konkretnego przedsiębiorcy. Ma w końcu budować skojarzenia pomiędzy towarem a przedsiębiorcą tak, aby konsument, kierując się tymi skojarzeniami, mógł dokonać wyboru towaru pochodzącego od tego, a nie innego przedsiębiorcy (por. wyrok NSA w Warszawie z 17 listopada 2016 r., sygn. akt II GSK 872/15).
Jak jeszcze bardziej zwiększyć wartość rynkową firmy, uatrakcyjnić markę w oczach odbiorców, spopularyzować ją i uwiarygodnić? Należy zarejestrować znak towarowy. W ten sposób nie tylko uzyskuje się wspomniane korzyści, ale też wyłączność na jego używanie. Zarejestrowanie znaku i uzyskanie prawa ochronnego pozwala zmniejszyć ryzyko naruszeń, a jeśli już do nich dojdzie - ułatwi dochodzenie roszczeń.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.