Cele marżowe jako instrument zarządzania sprzedażą
Aby współcześnie z sukcesem zarządzać sprzedażą, nie wystarczą już talent, dobre wyczucie rynku i wysokie kompetencje komunikacyjne. W obecnych warunkach bardziej niż kiedykolwiek wcześniej o trwałym sukcesie lub porażce decydują doskonale przygotowana strategia sprzedaży, jasno wytyczająca cele i kierunki działań, perfekcyjnie zaprojektowany i dostosowany do cyklu zakupowego klienta proces sprzedaży oraz efektywny system kontroli i informacji zwrotnej w zakresie działań sprzedażowych i ich wyników.
Te czynniki, wraz z odpowiednimi kompetencjami zespołu sprzedażowego, właściwym poziomem zaangażowania i motywacji pracowników, a także elastycznością organizacji i umiejętnością jej szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe, stanowią obecnie fundament sukcesu sprzedażowego przedsiębiorstwa.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.