Boty do roboty! – czyli rewolucja cyfrowa w controllingu

Transformacja cyfrowa, przemysł 4.0, rewolucja… nie są już tylko popularnymi hasłami wskazującymi przyszłe kierunki rozwoju czy prognozowane zmiany w biznesie. To twarda rzeczywistość, która tu i teraz powoduje, że firmy, które chcą konkurować na rynku, muszą sprawnie dostosować się do realiów ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów oraz dostępnością nowych technologii. Robotic Process Automation jest jednym z kluczowych elementów tej rewolucji.

INFO_17_25.jpg

Powstawanie nowych modeli biznesowych, nowych produktów i usług oraz sposobów ich dystrybucji (tutaj warto wspomnieć choćby o zyskującym ogromną popularność modelu chmurowym), nowych sposobów komunikacji, a co za tym idzie zmieniające się przyzwyczajenia oraz świadomość klientów powodują, że firmy, chcąc nadążyć za stosunkowo szybko zachodzącymi zmianami, same muszą dopasowywać się do nowych trendów. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez IDC Poland, zgodnie z którymi wśród głównych innowacji biznesowych planowanych do wdrożenia w firmach w ciągu najbliższych dwóch lat wymieniane są automatyzacja i robotyzacja (48%), konsolidowanie i analityka danych biznesowych (47%). 40% przedsiębiorstw planuje cyfryzację kanałów sprzedaży online i mobilnych, co ma przyspieszyć procesy biznesowe.

Jak pokazuje przytoczony raport, firmy na pierwszym miejscu wskazują robotyzację procesów biznesowych jako najważniejsze i najbardziej efektywne narzędzie wspierające je w transformacji cyfrowej.

Robotic Process Automation (RPA) pomaga zmienić organizację oraz sposób prowadzenia działalności w firmach wykorzystujących technologie informatyczne, czyli w zdecydowanej ich większości. Umożliwia organizacjom zautomatyzowanie procesów biznesowych, skracając czas poświęcany na kosztowne zadania wykonywane ręcznie przy jednoczesnym uwolnieniu pracowników od wykonywania powtarzalnych, często żmudnych i nielubianych czynności.

RPA pomaga organizacjom robić więcej za mniej: ułatwia automatyczne przetwarzanie i przechowywanie danych bez konieczności ich ręcznego wprowadzania. Przykładowo zastosowanie RPA znacznie oszczędza czas pracy w programie Excel przy generowaniu raportów finansowych oraz zmniejsza ilość ręcznej pracy w systemie CRM włożonej w przygotowanie i przeprowadzenie kampanii marketingowej skierowanej do klientów. Tego typu optymalizacje stały się rzeczywistością dzięki wykorzystaniu RPA, a organizacje coraz częściej decydują się na ich wdrażanie i dostosowywanie do swoich potrzeb.

Według raportu „Ramię w ramię z robotem”, opublikowanego przez McKinsey, potencjał robotyzacji w Polsce jest ogromny: „nawet 49 proc. czasu pracy w Polsce (odpowiednik 7,3 mln miejsc pracy) zajmują czynności, które mogą zostać zautomatyzowane do 2030 r. dzięki zastosowaniu istniejących dziś technologii. Zautomatyzowane mogą zostać przede wszystkim zawody oparte na przewidywalnych czynnościach – zarówno fizycznych (np. pakowanie, spawanie, załadunek, przygotowanie posiłków), jak i umysłowych (np. zbieranie i analiza danych, wypełnianie formularzy, generowanie faktur, uzupełnianie i przetwarzanie danych)”.

Według McKinsey zadania związane z gromadzeniem i przetwarzaniem danych mogą zostać zautomatyzowane nawet w 70%.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.