Automatyzacja procesów w dziale HR jako sposób na efektywne wdrażanie dobrych praktyk

Jedną z najważniejszych praktyk, budujących innowacyjność firmy, jest konsekwencja we wdrażaniu nowych rozwiązań. Nawet najlepszy pomysł na udoskonalenie czegoś nie zadziała, jeśli nie będziemy w stanie wyegzekwować jego realizacji.

FiC_54_41.jpg

Znalezienie praktyki, która wpłynie na innowacyjność organizacji to jedno, ale klucz do jej efektywnego wdrożenia to drugie. Trzeba wprowadzić mechanizmy, które sprawią, że nowe pomysły będą faktycznie wykorzystywane przez pracowników przedsiębiorstwa. Spisanie procedur i publikacja ich w intranecie mogą nie wystarczyć. Potrzeba sposobu, żeby pomysł wcielić w życie.

Jedną ze skutecznych metod może być wprowadzenie aplikacji biznesowych, które pozwalają skutecznie propagować nowe procedury, a wręcz nie dadzą użytkownikom innego wyjścia jak działanie zgodnie z nimi.

Jak to działa w praktyce?

Najskuteczniejsza rekrutacja odbywa się, kiedy na spływające CV jesteśmy w stanie zareagować natychmiast, kiedy kandydat myśli o podjęciu pracy w naszej firmie. Może to być ważne szczególnie z perspektywy spadającego bezrobocia i zaczynających się problemów ze znalezieniem pracowników. Jednocześnie okazuje się, że często nie wiemy, jaką liczbą zgłoszeń dysponujemy, ile osób już dostało odpowiedź i po jakim czasie, a ile jeszcze na nią czeka. Kiedy mamy odpowiedni mechanizm, pozwala on rejestrować wszystkie napływające dokumenty, automatycznie przypisuje je do osób odpowiedzialnych za ich weryfikację i kontakt z kandydatem. Co więcej, jesteśmy w stanie nałożyć na te działania konkretne ramy czasowe, w jakich chcemy, żeby się one odbyły, a jeżeli się tak nie wydarzy, to mamy mechanizm eskalacyjny, który zadziała automatycznie. W efekcie jesteśmy w stanie skokowo usprawnić efektywność całego procesu rekrutacyjnego.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.