AR zwiększa sprzedaż - i to znacznie!
Rzeczywistość rozszerzona (augmented reality – AR) jest doskonałą technologią dla osób, które oczekują wciągającego, spersonalizowanego doświadczenia, a w dodatku chcą sklepów otwartych 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Tacy klienci mogą przeglądać oferty i kupować, gdy akurat mają na to ochotę i czas. I mogą to robić przy użyciu technologii AR, bez większych ograniczeń.
Firma Adloid, choć mało znana na polskim rynku, wzięła sobie do serca powyższe założenia. Stworzyła platformę, która zamienia dwuwymiarowe wyszukiwanie i odkrywanie produktów w pełnowymiarowe doświadczenie 3D. I to niezależnie od tego, czy chodzi o rynek samochodów, rowerów, mebli domowych, elektroniki użytkowej, czy innych produktów. Jak przekonuje Adloid, „platforma AR zapewnia konsumentom i firmom spersonalizowane wirtualne zakupy. Dodatkowo uczymy marki, jak korzystać z AR i wykorzystywać tę technologię do własnych korzyści”.
Najpierw sprawdź, potem kup
Na świecie ciągle wielu klientów nie chce kupować przez internet, bo wychodzi z założenia, że najpierw musi daną rzecz „wypróbować”. Buty chcemy założyć, meble obejrzeć i zastanowić się, czy zmieszczą się w naszym mieszkaniu, a kosmetyki – nałożyć i zobaczyć przed lustrem, czy prezentujemy się tak, jak sobie wyobrażaliśmy. Technologia AR w dużym stopniu rozwiązuje ten problem i przybliża klientów do kwestii „wypróbowywania”.
Wystarczy, że zalogujemy się w danym sklepie za pomocą nowoczesnego smartfona, by następnie jego kamera zeskanowała otoczenie i wirtualnie „sprowadziła” dany produkt do naszego domu. Nagle możemy np. umieścić stopę na podłodze przy wirtualnym bucie i przekonać się, czy rozmiar będzie odpowiedni, albo wstawić sofę do salonu, aby ocenić czy na pewno się zmieści. Nakładanie makijażu lub nawet zmiana koloru włosów – to także jest możliwe dzięki AR i bez wychodzenia z domu. Owszem, nie dotkniemy jeszcze danego produktu i nie poczujemy pod opuszkami palców np. faktury materiału. Nie da się jednak ukryć, że AR znacznie wzbogaca doświadczenia zakupowe i robi to w sposób cyfrowy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.