Święto księgowych na Stadionie Narodowym

Warszawa 10.06.2015 r. - Z okazji Dnia Księgowego, który przypada 9 czerwca, przedstawiciele najważniejszych instytucji związanych z branżą rachunkową spotkali się w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego w Warszawie. Konferencję zorganizowano pod hasłem „Rok po deregulacji. Rynek usług księgowych po uwolnieniu zawodu” i debatowano podczas niej na temat przyszłości branży. Wisienkę na torcie dodała Maria Ożga, finalistka II edycji programu MasterChef, najbardziej znana „Księgowa w Kuchni”, która specjalnie dla uczestników zaserwowała uroczysty tort.

IMG_8748.jpg

Głównym punktem tegorocznej uroczystości, zorganizowanej przez portal Księgowi Przyszłości, była debata dotycząca wpływu deregulacji na rynek usług księgowych, którą poprowadził Piotr Chęciński, dziennikarz stacji TVP Info. Punktem wyjścia do dyskusji był raport z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego wśród przedstawicieli biur świadczących usługi księgowe oraz właścicieli i kierowników przedsiębiorstw sektora MSP. W debacie wzięli udział: Franciszek Wala – prezes Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Robert Czuła – prezes Soneta Sp. z.o.o., prof. dr hab.Zbigniew Luty – kierownik Katedry Rachunkowości Finansowej i Kontroli UE we Wrocławiu, prof. dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic – przewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Mariusz Korzeb z Komitetu Podatkowego Pracodawcy RP. Konferencję otworzyła Dorota Podedworna-Tarnowska – podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

– Obawy, które zgłaszają księgowi w Polsce, zostaną ocenione nie po roku od wprowadzenia deregulacji, bo myślę, że jest to zbyt krótki czas na dokonanie dogłębnej analizy i oceny tych zmian. Jednak dzisiejsza konferencja stanowi doskonałą platformę wymiany doświadczeń w zakresie bezpieczeństwa i profesjonalizmu wykonywania zawodu nie tylko księgowego, ale również biegłego rewidenta – powiedziała wiceminister.

Z kolei Franciszek Wala, prezes Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, uważa, że wprowadzone zmiany, wbrew obawom niektórych, nie zepsuły rynku. – Nie ma obaw o psucie rynku. Nie nastąpiły żadne znaczące zmiany, czyli nie staniały usługi księgowe ani nie spadła ich jakość.

W programie wydarzenia znalazł się również cykl wykładów „Jak się wyróżnić na tle konkurencji?”, poświęcony metodom promocji i autopromocji w sektorze finansowym. Poruszono cztery najważniejsze zagadnienia: wiedzę, technologię, reklamę oraz karierę. O istocie certyfikatów księgowych mówiła dr Teresa Cebrowska ze Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, a o nowoczesnych narzędziach informatycznych – Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju systemu do zarządzania i księgowości enova365.

– Obecnie, kiedy uwolnił się zawód księgowego, rozwiązania informatyczne służą do budowania przewagi konkurencyjnej, budowania specjalnej oferty dla nowej grupy klientów, a także do udoskonalenia własnych procesów prowadzenia działalności – mówiła Jadwiga Wojtas.

Zagadnienie promocji, tj. budowanie marki biura rachunkowego, przedstawione zostało przez Jakuba Cupiała z Agencji Reklamowej ArtGroup, a zasady budowania marki osobowej zaprezentował Michał Borkowski z Antal International. Na zakończenie spotkania Dorota Będziak, zastępca dyrektora Departamentu Rachunkowości w Ministerstwie Finansów, omówiła plany resortu na najbliższe miesiące.

Osoby spoza Warszawy mogły śledzić debatę na żywo w Internecie na portalu Księgowi Przyszłości oraz na profilu portalu na Facebooku, dzięki transmisji za pomocą technologii stream online. Nagrania z debaty i wykładów będzie można obejrzeć na portalu. Organizator zapowiedział również umieszczenie pełnego raportu z badania.

Organizatorem konferencji był portal Księgowi Przyszłości, a partnerami głównymi Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta Sp. z o.o. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęły Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Gospodarki. Konferencji patronują również Pracodawcy RP, Krajowa Izba Doradców Podatkowych oraz Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Partnerami wydarzenia są Antal International, Agencja ArtGroup oraz Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, odpowiedzialny za zrealizowanie badania. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: stacja TVP Info, Polska Agencja Prasowa, Dziennik Gazeta Prawna, Infor.pl, Manager, Rachunkowość, Świat Księgowych, Finanse i Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza oraz portale ERP-view.pl i Kariera w Finansach.

Więcej informacji udziela:

Agata Kostecka
www.ksiegowiprzyszlosci.pl
tel.: 605 529 523
e-mail: agata.kostecka@ksiegowiprzyszlosci.pl

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.