Benefity pozapłacowe w czasach pandemii
Pandemia zmieniła okoliczności, w których funkcjonują pracownicy. W konsekwencji ich oczekiwania względem pakietu świadczeń dodatkowych bardzo często są zupełnie inne niż jeszcze dwa lata temu. Pracodawcy mają tego świadomość i podejmują działania prowadzące do aktualizacji swojej oferty tak, aby jak najlepiej odpowiadała na nowe potrzeby.
W sytuacji przedłużającej się pandemii koronawirusa świat zmienia się bezpowrotnie, a zmiany te dotyczą praktycznie każdego aspektu życia – również kwestii zawodowych. Rynek pracy bardzo mocno odczuł i nadal odczuwa zmiany zachodzące na świecie. Dobrowolna lub obowiązkowa praca zdalna, wymóg odbywania izolacji lub kwarantanny czy też potrzeba jednoczesnego łączenia pracy zawodowej z życiem prywatnym postawiły przed pracownikami zupełnie nowe wyzwania. Te z kolei mocno wpłynęły na ich aktualne potrzeby.
W związku z tym, w znacznym stopniu zmieniły się także oczekiwania pracowników wobec oferowanych przez pracodawcę dodatków pozapłacowych. Benefity pracownicze to dosyć istotny zakres tematyczny dla większości pracodawców. Odpowiednio skrojony pakiet świadczeń wspiera bowiem budowanie kultury organizacyjnej firmy, zwiększa motywację zatrudnionych, a także pozwala na zmniejszanie fluktuacji w organizacji. Pracownicy i kandydaci bardzo często doceniają firmy posiadające ciekawe pakiety benefitów, które oferują im wsparcie w ważnym dla nich obszarze i stanowią realną odpowiedź na ich potrzeby. Jest to zatem narzędzie wspierające nie tylko walkę z rotacją w organizacji, lecz również prowadzone przez nią procesy rekrutacyjne.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.