Crowdfunding - finansowanie społecznościowe w praktyce
Crowdfunding to wciąż nowe zjawisko. Mechanizm inicjuje wystąpienie do społeczności internetowej z prośbą o udzielenie wsparcia w realizacji projektu, którym może ona być zainteresowana. Definicja crowdfundingu obejmuje otwarte zgłoszenie, polegające na zgromadzeniu środków finansowych w formie darowizny czy inwestycji bądź wspieranie określonej inicjatywy w innej formie wynagrodzenia. Projekt czy przedsięwzięcie jest finansowane przez grupę jednostek niebędących profesjonalistami. Komunikacja najczęściej odbywa się za pośrednictwem Internetu. Rewolucyność tego pomysłu polega na tym, że ludzie po raz pierwszy są lub staną się kapitałodawcami dla nowych przedsięwzięć. W zamian za to otrzymują określone świadczenie zwrotne.
Jakie projekty mogą pozyskać dofinansowanie
Finansowanie może uzyskać każde przedsięwzięcie, o ile tylko uda się zainteresować i namówić do wsparcia osoby trzecie. W związku z tym każdy projekt wymaga odpowiedniego przygotowania zarówno pod względem biznesowym, merytorycznym, jak i promocyjnym. Szczególnie ten ostatni aspekt ma znaczenie, jeżeli zależy nam na zainteresowaniu jak najszerszej społeczności, co z kolei może się przełożyć na dynamikę pozyskiwania potrzebnych funduszy. Wsparcie mogą otrzymać rozmaite podmioty, od instytucji charytatywnych i kulturalnych po społeczne i biznesowe.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.