Controlling-24
Temat numeru: Wartości niematerialne w teorii i praktyce
Patenty, licencje, marka, znaki towarowe, ale również wiedza czy umiejętności pracowników – to tylko niektóre z tzw. wartości niematerialnych, które stanowią o sile przedsiębiorstwa. Choćby z tego powodu warto wiedzieć, jak je ujmować oraz wyceniać. A ponieważ nie są to dobra fizycznie realnie istniejące, to często nie jest to sprawa łatwa i oczywista. Zagadnieniom tym poświęcony został MSR 38 – Wartości niematerialne, który przedstawia jasne wytyczne i kryteria ujmowania tych aktywów. Zapoznajmy się z nim bliżej od strony teoretycznej, ale również praktycznej, podpowiadając m.in. jak podejść do ujmowania i klasyfikacji np. w przypadku nabycia wartości niematerialnej oraz wytworzenia ich przez jednostkę we własnym zakresie. Ponadto w numerze: MSR 2 Zapasy – aspekty teoretyczne oraz stosowanie w praktyce, podróże służbowe pracowników w księgach rachunkowych oraz ranking na podstawie wielu kryteriów w Power Query.
W tym wydaniu: