Zarządzanie danymi kluczowymi (Master Data Management, MDM)
Ma na celu synchronizację i konsolidację wszystkich źródeł najważniejszych informacji z procesami organizacji. Idea MDM nie polega na budowie kolejnej bazy czy hurtowni danych zawierającej każdą daną pojawiającą się w firmie i jej otoczeniu. Chodzi raczej o budowę centralnego (głównego – master) zbioru usług, dzięki którym możliwe jest pozyskanie w każdym momencie informacji potrzebnej do realizacji kluczowych procesów. MDM nie ma też na celu tworzenia nowych danych. Jest zbiorem metod, które umożliwiają wykorzystanie już istniejących systemów i danych do wspierania podejścia procesowego poprzez:
• konsolidację wiedzy biznesowej przeniesionej z poziomu poszczególnych działów na poziom firmy,
• wspólny nadzór nad wszystkimi składnikami procesu (klientami, produktami, dostawcami), w celu przyspieszenia pozyskiwania danych oraz ich analizy,
• zarządzanie danymi wzdłuż łańcucha wartości,
• podniesienie jakości i wiarygodności dostarczanych informacji dzięki centralnie zarządzanemu zbiorowi reguł i uzgodnionemu obrazowi danych.
Dzięki temu MDM umożliwi łatwe budowanie procesów, które przekraczają granice działów czy departamentów, zbudowanie jednego spójnego zbioru reguł biznesowych rządzących aktualizacją danych i uprości dostęp do danych.