Wykres przestawny jako narzędzie graficzne do raportowania - wartościowy i procentowy udział produktów w sprzedaży
W przedsiębiorstwach potrzebny jest stały nadzór. Trzymanie ręki na pulsie gwarantuje utrzymanie poziomu sprzedaży na odpowiednim poziomie. Nic tak dobrze w tym nie pomaga, jak dokładna analiza i wyciąganie z niej wniosków. Zestawienia sprzedaży przygotowane w formie tabel przestawnych idealnie porządkują dane, natomiast wykres przestawny pozwala na szybki ogląd zestawienia, bez konieczności wgłębiania się w konkretne liczby.
Dane źródłowe przedsiębiorstwa
W nowo otwartej księgarni eDUKA funkcjonuje podział asortymentu, wg którego klasyfikowane są wszystkie pozycje (rysunek 1). Zarząd, chcąc przyjrzeć się sprzedaży w pierwszym półroczu, zleca przygotowanie odpowiedniego zestawienia dokumentów (rysunek 2). To póki co jedynie lista zarejestrowanych transakcji, którą odpowiednio sformatujemy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.