Wykorzystanie fragmentatora i filtrów dat w tabelach przestawnych na przykładzie raportu sprzedaży
Każda firma sprzedająca swoje produkty cyklicznie otrzymuje raporty ze sprzedaży, na podstawie których generowane są raporty sprzedaży. Powinny być one czytelne i pozwalać w szybki sposób uzyskać potrzebne informacje dotyczące statystyk sprzedaży i kondycji firmy. Zdecydowanie najlepszym narzędziem do tego będzie tabela przestawna, która daje ogromne możliwości. W tym artykule zostaną omówione dwie dodatkowe opcje tabeli przestawnej, które usprawniają i przyśpieszają filtrowanie danych. Są nimi fragmentator oraz filtry dat.
Opis przypadku i przygotowanie danych tabeli przestawnej
Za przykład posłuży nam firma sprzedająca kilka produktów w kilku oddziałach w Polsce. Dane generowane przez każdy oddział zawierają następujące wartości: data sprzedaży, oddział, Id produktu, kategorię produktu, cenę za sztukę, liczbę sprzedanych sztuk oraz wartość danej transakcji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.