Wprowadzanie danych za pomocą wbudowanego Formularza Excela
Tworząc bazę danych, spotykamy się z problemem wprowadzenia wielu podobnych pozycji do jednego zbioru. W Excelu najczęściej tworzy się nowe rekordy, wprowadzając je ręcznie do nowych wierszy. Mniej znanym, aczkolwiek praktycznym narzędziem może okazać się wbudowany Formularz, dzięki któremu dodawanie danych stanie się o wiele prostsze oraz zajmie zdecydowanie mniej czasu.
Rysunek 1 przedstawia prostą tabelę, która została stworzona ręcznie w celu kontrolowania wykonania budżetu przychodów.
W przedstawionym przykładzie zostały zawarte informacje z poprzednich pięciu miesięcy. Problem z wprowadzaniem danych pojawia się, gdy do zaprezentowanych w Rysunku 1 wartości z bieżącego okresu należy dodać nowe pozycje.
Z pomocą przychodzi nam wbudowany Formularz danych, który jest wydajniejszym sposobem budowania tabeli. Aby z niego skorzystać, na pasku narzędzi Szybki dostęp wybieramy Więcej poleceń… Następnie w oknie Opcje programu Excel wybieramy z listy Wybierz polecenie z, wybieramy Polecenia, których nie ma na wstążce…
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.