Wartość przedsiębiorstwa niejedno ma imię
Wycena przedsiębiorstw stała się obecnie stosunkowo modną dziedziną nauki, co spowodowane jest podejściem do głównego celu działalności przedsiębiorstwa, jakim jest wzrost jego wartości w długim okresie, a nie, jak uważano wcześniej, maksymalizacja zysku. Jest to o tyle logiczne, że chcąc poznać efekty działalności, trzeba przede wszystkim poznać wartość przedsiębiorstwa w kolejnych etapach jego życia. Wiedza, zarówno teoretyczna, jak i praktyczna, na temat wyceny przedsiębiorstwa lub jego składników majątku jest obecnie bardzo obszerna i nie jest możliwe przedstawienie tego zagadnienia w krótkim artykule. Z konieczności przedstawiono więc tylko podstawowe metody, które jednak mogą mieć zastosowanie w przypadku wyceny przedsiębiorstw na różnych etapach jego życia. Wyceniając przedsiębiorstwo, można wybrać jedną lub więcej niż jedną metodę spośród kilku, z których każda ma i wady, i zalety, co często determinuje ich wybór.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.