W sprawach zarządzania pieniędzmi coraz bardziej ufamy sztucznej inteligencji
Jeśli chodzi o pieniądze, to na papierze wszystko wydaje się proste. Czarne i białe, jak w bilansie firmy lub na prywatnym koncie bankowym. Rzeczywistość jest jednak bardziej skomplikowana.
Pieniądze to nie tylko operacje finansowe, lecz również emocje i głęboko zakorzenione przekonania. To sprawa osobista. Bardzo osobista. Pieniądze decydują o przetrwaniu, możliwościach, wolności, statusie i władzy. Jak wynika z badań, 54% konsumentów na całym świecie wiąże poczucie własnej wartości ze swoją sytuacją finansową. Nasze głębokie, podświadome i często irracjonalne podejście do pieniędzy wpływa na każdy aspekt myślenia o nich i zarządzania nimi w życiu prywatnym i zawodowym. Tak było zawsze, ale wkrótce może się to zmienić.
Nowe technologie, od sztucznej inteligencji (SI) i asystentów cyfrowych po blockchain i analitykę, weszły do głównego nurtu ludzkich działań i mają duży wpływ na nasz stosunek do pieniędzy w pracy i w domu. Z uwagi na coraz większe zaufanie do tych technologii, konsumenci i szefowie firm będą musieli uwzględnić rolę sztucznej inteligencji w zarządzaniu pieniędzmi.
Oracle nawiązał ostatnio współpracę z firmą Savanta, aby zbadać wpływ technologii na nasz stosunek do pieniędzy. Ankiety objęły ponad 9000 konsumentów i szefów firm w 14 krajach. W niniejszym artykule prezentujemy najważniejsze wyniki i wnioski z tego badania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.