Systemy, które pracują za ciebie
Jak wykorzystać wsparcie technologiczne na każdym etapie sprzedaży i obsługi klienta? Jakie funkcje programów mogą wykorzystać szefowie sprzedaży w celu usprawnienia procesów handlowych oraz obsługi klienta? W jaki sposób przygotować się do wdrożenia oraz ile ono trwa?
Rozwój firmy wiąże się nie tylko z większą liczbą klientów czy wyższymi zyskami, ale także z bardziej złożoną administracją, tworzeniem nowych procedur oraz zarządzaniem coraz to większym zespołem pracowników. Właśnie dlatego każde dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo spotyka się w pewnym momencie z koniecznością automatyzacji realizowanych zadań oraz uporządkowania wykonywanych procesów. W tym celu najczęściej wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia informatyczne, systemy i programy. Jakie są ich podstawowe funkcje? Jak wykorzystać technologię w codziennej pracy działów sprzedaży i obsługi klienta?
W jaki sposób systemy informatyczne pomagają w codziennej pracy przedsiębiorstwa?
Mocno upraszczając obszar pracy z klientem, możemy wyróżnić trzy główne działy związane ze sprzedażą, obsługą oraz planowaniem i wnioskowaniem. Elementy te są od siebie zależne, a sukces całego procesu wymaga sprawnej realizacji zadań na każdym z wymienionych etapów. Warto dodać, że opóźnienia czy wstrzymanie procesów w jednym z tych obszarów mogą nieść za sobą skutki w postaci niezrealizowanych projektów i braku zadowolenia klienta.
Szef sprzedaży oraz menedżerowie innych działów powinni więc zadbać o usprawnienie codziennej pracy swoich zespołów poprzez wykorzystanie – dopasowanych do profilu wykonywanych zadań – narzędzi informatycznych. Najczęściej są to systemy, które magazynują dane, pomagają w planowaniu oraz realizacji działań, częściowo je automatyzując. Wśród nich możemy wymienić front-office’owy CRM, back-office’owy ERP oraz dedykowany system raportujący.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.