Wykorzystanie audytu wewnętrznego w procesie doskonalenia źródeł informacji zarządczej
Informacja stanowi jeden z podstawowych i zarazem najcenniejszych zasobów współczesnych organizacji. Jej jakość determinuje skuteczność i efektywność decyzyjną. Naturalne powinno więc być dążenie do wykorzystywania w przedsiębiorstwie takich rozwiązań systemowych, które zapewnią użyteczność, adekwatność i efektywność zasobów informacyjnych. Jak jednak obiektywnie ocenić funkcjonujący w przedsiębiorstwie system informacyjny i wprowadzić stosowne modyfikacje?
W jaki sposób zwiększyć zaufanie do informacji, a w efekcie poprawić komfort kierownictwa w realizacji procesów zarządczych? Jednym z rozwiązań może być wykorzystanie funkcji i technik audytu wewnętrznego. Rozwiązanie takie, w obliczu potrzeby stałego doskonalenia jakości zasobów informacyjnych, nabiera szczególnego znaczenia. Pozwala między innymi na zidentyfikowanie i usunięcie przyczyn występowania nadmiaru informacji. Umożliwia również ograniczenie luk informacyjnych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.