Specjalna strefa ekonomiczna – jak wdrożyć procedury
Problem: Pracuję w dziale księgowości przedsiębiorstwa produkcyjnego zlokalizowanego na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Niedawno powierzono mi obowiązki związane z rozdziałem przychodów i kosztów na związane z działalnością strefową i niezwiązane. Jest to istotne do celów ustalenia podatku dochodowego i traktowane jest jako zadanie czysto księgowe. W związku z tym poszczególne służby spółki nie są zaangażowane w żaden sposób w proces podziału. Wszystkie pytania zadawane przeze mnie traktowane są jako poboczne i mało znaczące, co budzi moje obawy co do rzetelności dokonywanego na tej podstawie rozdziału. Dodatkowym problemem jest niedostosowany do tego celu plan kont, co powoduje konieczność sporządzania dodatkowych zestawień analitycznych poza systemem finansowo-księgowym. Co zrobić, aby zwiększyć rzetelność podziału? Czy pozostałe działy firmy nie powinny być bardziej zaangażowane?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.