Skuteczne wdrożenie systemu Business Intelligence – jak uniknąć typowych błędów?

Wdrożenie projektu IT to znaczące wyzwanie organizacyjne dla każdej firmy dążącej do usprawnienia kluczowych procesów. Projekty obejmujące budowę rozwiązań analitycznych czy korporacyjnych standardów raportowania są szczególnie skomplikowane i narażone na liczne błędy. Problemy mogą pojawić się na każdym etapie projektu — od planowania, przez wdrożenie, po adaptację i utrzymanie. Wyzwania, takie jak problemy komunikacyjne, sprzeczne wymagania czy brak wsparcia, mogą znacząco wpłynąć na sukces przedsięwzięcia. Jak im sprostać?

AdobeStock_321999244.jpg

Realizacja projektu Business Intelligence (BI) wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zbieranie i modelowanie danych, tworzenie hurtowni/jezior danych oraz rozwój raportów. Problemy wdrożeniowe często wynikają z niejasnych celów biznesowych, niedostatecznego zrozumienia wymagań, niewłaściwego wyboru narzędzi, problemów z jakością danych i braku kompetencji w zespole. A zatem przygotowanie odpowiedniej strategii wdrożenia BI, konsultacje z interesariuszami, planowanie, szkolenie użytkowników i monitorowanie postępów są kluczowe dla sukcesu projektu.

Wśród potencjalnych kategorii błędów, na które warto zwrócić szczególną uwagę, można wymienić:

  1. podejście do projektu IT,
  2. dobór narzędzi i technologii,
  3. analiza potrzeb i prowadzenie projektu,
  4. utrzymanie i rozwój.

Podejście do projektu IT

Przy realizacji projektów IT możemy często zaobserwować podejście na zasadzie big-bang, gdzie organizacje, które wcześniej nie korzystały z szeroko pojętych narzędzi analitycznych, próbują wprowadzić kompleksowe rozwiązanie obejmujące wszystkie możliwe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Chęć zaspokojenia potrzeb absolutnie wszystkich interesariuszy w jednym czasie powoduje ogromny chaos oraz rozmycie podstawowego celu wprowadzanych zmian. Efektywniejszym rozwiązaniem jest podejście ewolucyjne, gdzie projekt dzieli się na mniejsze etapy. Najpierw wdrażamy najważniejsze elementy, a następnie stopniowo rozszerzamy projekt, uwzględniając kolejne źródła danych i potrzeby interesariuszy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.