Siedem sposobów na skuteczne przedstawianie danych finansowych „niefinansistom”
Powszechne przekonanie, że w finansach lepiej sprawdzają się introwertycy: skupieni, potrafiący się wyciszyć i działać samodzielnie, dawno odeszło do lamusa. Praca we współczesnych działach finansów to w coraz większym stopniu konieczność współpracy i codziennej komunikacji z innymi działami, także za pomocą liczb i danych. Stosowanie przy tworzeniu raportu zaprezentowanych poniżej siedmiu zasad uwzględnia wszystkie niezbędne cechy: wiedzę merytoryczną, umiejętność „porozumienia się z biznesem” i kompetencje interpersonalne.
1. Przedstaw dane wizualnie
Wizualizacja danych w postaci wykresów i tabel połączonych z wykresami jest już nie tylko alternatywą, ale koniecznością. Taki sposób przedstawiania danych jest wspólnym językiem, który intuicyjnie zrozumie zarówno finansista, jak i odbiorca jego raportu, bez finansowego wykształcenia. Nadanie danym kształtu powoduje, że wychodzimy z rzędów i kolumn z liczbami, wkraczając w świat obiektów, które każdy z nas jest w stanie rozumieć i interpretować – tak przygotowała nas natura. (Patrz: tabela 1., rysunek 1.)
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.