Raportowanie informacji niefinansowych w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) – aspekty praktyczne
W styczniu 2017 r. weszły w życie istotne zmiany w ustawie o rachunkowości obejmujące m.in. wprowadzenie dla niektórych firm obowiązku sprawozdawczości związanej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (tzw. CSR – corporate social responsibility). Celem noweli ustawy jest implementacja unijnych przepisów (dyrektywa 2014/09/UE) dotyczących informacji niefinansowych składanych przez firmy.
Chodzi o zwiększenie transparentności informacji społecznych i ujednolicenie dostępu do danych niefinansowych na terenie całej Unii Europejskiej. Duże jednostki oraz grupy kapitałowe będą musiały ujawniać w sprawozdaniach kwestie środowiskowe, społeczne i pracownicze, poszanowania praw człowieka oraz zagadnienia z zakresu przeciwdziałania korupcji i łapownictwu. Nowe przepisy zakładają, że obowiązek raportowania niefinansowego obejmie spółki giełdowe, których wielkość zatrudnienia przekracza 500 osób, a suma bilansowa jest powyżej 20 mln euro lub osiągane przychody netto przekraczają 40 mln euro. Zmiana przepisów w tym zakresie dotyczy roku obrotowego zaczynającego się w styczniu 2017 r.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.