Jak budować mapy ryzyka działalności
Obecny rynek jest zdominowany przez duże przedsiębiorstwa, z którymi małym, często lokalnym firmom niezwykle trudno jest konkurować. Przegrywają w obszarze cenowym, zróżnicowania produktów, jakości świadczonych usług itp. Jednym z rozwiązań dla małych firm jest skierowanie swojej oferty usług do wybranej, ściśle określonej grupy odbiorców lub skupienie się na wąskiej specjalizacji w danej dziedzinie. Przykładem jest nasze rodzinne biuro turystyczne świadczące swoje usługi na terenie województwa małopolskiego. Oczywiste jest, że takie mikroprzedsiębiorstwo nie może konkurować z liderami branży turystycznej, takimi jak Itaka czy TUI. Jedną z szans dla nas jest znalezienie niszy rynkowej i skierowanie tam naszej działalności. Jakie ryzyko niesie ze sobą taka działalność?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.