Podatnicy mogą składać wnioski o stwierdzenie nadpłaty w e-Urzędzie Skarbowym
MF poinformowało, że w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniło wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).
e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie www.podatki.gov.pl. Jeżeli podatnik chce korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US musi zalogować się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
Dostęp do wniosku
Podatnik musi wybrać odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi go przez pola dokumentu, które musi uzupełnić, tj.:
- rodzaj podatku lub symbol formularza,
- kwota nadpłaty,
- okres,
- rok,
- uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane” podatnik ma dostęp do wszystkich pism i wniosków, które złożył i może je dowolnie filtrować.
Dane we wniosku
Wybrany przez podatnika wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i adresowymi. Podatnik znajdzie je w sekcji „Twoje dane” – dane adresowe można samodzielnie modyfikować.
Załączniki do wniosku
Podatnik może dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.
Przypisy / Źródła
Komunikat MF z 26 maja 2022 r. pt. „Wniosek o stwierdze- nie nadpłaty złożysz w e-Urzędzie Skarbowym” – opubl. na www.mofnet.gov.pl