Ocena konkurencji w kluczowych czynnikach sukcesu firmy – wykres radarowy
Prowadząc firmę, musimy stale kontrolować wszelkie wskaźniki. Ważne jest, żeby sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie lub też z każdym rokiem rosła. Jak wiadomo na wynik sprzedaży wpływa wiele czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych, dlatego analiza poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa pozwoli na podjęcie kroków na kolejny rok. Istotnym elementem jest punkt odniesienia, czyli w naszym przypadku porównanie wyników firmy z konkurencją. Excel daje taką możliwość poprzez narzędzie ankietowe: wykres radarowy.
Ankieta – badanie kluczowych czynników sukcesu firmy A na tle konkurencji
Przygotowanie właściwej ankiety jest równie ważne, jak jej analiza. W firmie sprzedającej sprzęt ważne są zarówno aspekty kształtujące produkt oraz szeroko rozumiana obsługa klienta. Badanie kluczowych czynników oprzemy na sześciu wskaźnikach (rysunek 1).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.