Zacznijmy od podstaw – kluczowe wskaźniki działu administracji systemu ERP
O ile dużo pisze się o usługach wdrożeniowych, o tyle kwestie utrzymania i serwisowania systemu nie są już tak szeroko dyskutowane. To prawda, że moment wdrożenia jest dla organizacji kluczowy. Często wiąże się z powstaniem nowych procesów w firmie lub niemal całkowitym przeprojektowaniem już posiadanych. Wdrożenie systemu klasy ERP nie tylko oznacza pracę w innym środowisku informatycznym, ale musi dotyczyć także zmian w zachowaniu zespołu. Jednak po przeprowadzeniu tej rewolucji należy przejść do codzienności. I gdy reflektory już nie świecą, a robota wdrożeniowców została skończona, wchodzą ci, dzięki którym możliwe jest codzienne korzystanie z systemu.
Dostępność systemu – najważniejszy wskaźnik skuteczności zespołu
Zespół opiekujący się utrzymaniem systemów zintegrowanych, takich jak SAP, często nazywany jest działem usług stałych. W jego ramach funkcjonują podzespoły zajmujące się zarówno serwisami aplikacyjnymi, jak i kontraktami stałymi, obejmującymi zdalną administrację systemami SAP. Specjaliści z tych zespołów jednocześnie biorą także udział w projektach stricte technicznych, wdrożeniowych oraz migracyjnych.
Zespół administracyjny zajmuje się wsparciem systemów, czyli utrzymywaniem ich w takim stanie, by pozostawały wydajne i gotowe do użycia. To właśnie dostępność systemu w tym przypadku jest najważniejszym wskaźnikiem efektywności. Tym samym administratorzy dążą do tego, by systemy były dostępne całą dobę. W idealnej sytuacji zespół nie gasi pożarów, raczej nie dopuszcza do zaprószenia ognia. Z racji funkcjonujących specjalistów od monitoringu, administratorzy dbają więc o to, by wychwytywać sytuacje potencjalnie niebezpieczne, które mogą powodować ewentualne zagrożenia.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.