Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej
Zasadnicza różnica między coachingiem i mentoringiem polega na tym, że w trakcie coachingu klient sam powinien dotrzeć do odpowiedzi na nurtujące go pytania. Mentor, oprócz umiejętnego zadawania pytań i aktywnego słuchania, może podzielić się z podopiecznym wiedzą i podpowiedzieć rozwiązania, które warto rozważyć. Która forma wsparcia lepiej się sprawdza? Zobaczmy na przykładzie.
Alicja jest key account managerem w firmie produkującej i dystrybuującej nabiał. Odpowiada za współpracę z sieciami spożywczymi – dyskontami i hipermarketami. Od początku pandemii ten kanał sprzedaży odnotowuje duże wzrosty, podczas gdy sprzedaż w innych kanałach, m.in. w HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), spada.
Alicja ma trudne zadanie – jej zwierzchnik ma wobec niej duże oczekiwania w zakresie realizacji sprzedaży. W końcu to obecnie na nich opiera się w dużej mierze sprzedaż całej firmy.
Równolegle kupcy w sieciach handlowych wywierają coraz większą presję na dostawców, oczekując coraz większych upustów i lepszych warunków handlowych. Korzystają bowiem z faktu, że inne kanały sprzedaży produktów spożywczych zostały mocno ograniczone przez pandemię. Ustalanie szczegółów dostaw i warunków sprzedaży wewnątrz firmy i zarządzanie magazynem z uwzględnieniem krótkich terminów przydatności, angażuje większość dnia pracy Alicji. Wymaga bowiem organizacji wielu zdalnych spotkań projektowych, aby zrealizować cele sprzedażowe podane przez szefa.
Jednocześnie Alicja jest mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mimo że mąż Alicji również pracuje głównie z domu, to w dużej mierze na niej spoczywa obowiązek zadbania o posiłki dla dzieci oraz ich edukację.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.