Koszt informacji i jego znaczenie dla zarządzania organizacją
We współczesnym świecie, wraz z upowszechnieniem się dostępu do informacji oraz zwiększeniem szybkości jej przepływu, informacja nabiera coraz większego znaczenia w życiu jednostki gospodarczej. Subiektywność odbioru informacji stanowi, że jej wartość jest różna w zależności od jej użytkowników. Powoduje to problem w ocenie przydatności oraz wartości, jaką reprezentuje dana informacja. Informacja jest narzędziem generującym wiedzę, jest powiązana z czasem, ma więc cechy produktu – może być sprzedawana i kupowana. Każda informacja ma swoją cenę, można również określić koszt pozyskiwania informacji.
W dzisiejszym świecie informacja porównywana jest do towarów. Coraz częściej jest ona przedmiotem handlu i transakcji finansowych. Problem definicji i pomiaru kosztów informacji stanowi jeden z ważnych problemów współczesnej ekonomii. Punktem wyjścia do wyceny informacji jest koszt jej pozyskania. Znalezienie odpowiedniej informacji wymaga czasu, ludzi, czasem profesjonalnego oprogramowania służącego do selekcji i opracowania informacji, a także opłacenia dostępu do baz danych lub innych źródeł informacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.