Komunikacja, negocjacje i perswazja controllera
Controlling zajmuje się przyszłością, lepszą przyszłością. Wyprzedza błędy, zapobiega zamiast leczyć i wspiera rozwój organizacji. Pozwala oswoić przyszłość organizacji (jednostki biznesowej, działu etc.), tak aby ta sprawniej i skuteczniej realizowała sobie właściwe cele. Controlling skupia się na przyszłości i wyprzedza problemy, a kontrola to forma nadzoru i dotyczy działań w przeszłości. Tak w moich oczach amatora wygląda rola controllingu. Ma on wspierać skuteczne funkcjonowanie organizacji poprzez usprawnianie procesów sprzężeń zwrotnych. Dlatego można myśleć o controllingu jako o elemencie tworzonego przez organizację systemu cybernetycznego, zapewniającym mechanizm autokorekcyjny, tak potrzebny do jej właściwego funkcjonowania.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.