Kompetencje hybrydowe - dlaczego warto zadbać o umiejętności "miękkie" w "twardej" pracy?
Przejście ze współpracy stacjonarnej na zdalną lub hybrydową wymaga nie tylko dostosowywania procesów biznesowych, ale także rozwijania inteligencji emocjonalnej. Czym są umiejętności hybrydowe? Czy osoby z wyższym IQ osiągają lepsze wyniki w pracy? Jak najefektywniej trenować inteligencję emocjonalną? To zagadnienia, z którymi zmierzymy się w tym artykule.
Osiem godzin, od 9 do 17 w biurze. Jeszcze półtora roku temu na pytanie, ile czasu spędzamy w pracy, większość z nas odpowiedziałby zapewne w ten właśnie sposób. W wielu firmach pandemia COVID-19 wymusiła ekspresowe przejście na hybrydowy lub zdalny model pracy i komunikacji. Tym samym przyspieszyła nieuchronny proces transformacji modelu zatrudnienia i współpracy biznesowej.
Hybrydowy model pracy pozostanie z nami na dłużej. Dane wskazują, że pracownicy po wielomiesięcznym doświadczeniu pracy zdalnej chcą wykorzystać to, co w niej najlepsze, dodając do tego zalety pracy stacjonarnej w biurze1. Dlatego dziś należy porzucić myśl, że znów będziemy pracować razem w określonych godzinach i tylko w jednym miejscu, a jednocześnie zadbać o rozwinięcie swoich kompetencji przydatnych w hybrydowym modelu zarządzania i współpracy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.